Logóe-ingatlanügyvédek.hu

Általános Szerződési Feltételek

Az „Illés és Szabó Ügyvédi Társulás” (székhelye: 1024 Budapest, Lövőház utca 2-6.; nyilvántartási száma: T-370/2024 (BÜK), 1332 (MÜK); a továbbiakban: Ügyvédi Társulás) és az Ügyvédi Társulás által nyújtott ügyvédi szolgáltatást igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél, Ügyfelek) között létrejött, az ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Üttv.) alapján nyújtott ügyvédi szolgáltatásra irányuló szerződésre (továbbiakban: Szerződés) a felek egyéb tartalmú külön írásbeli megállapodása hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF) foglaltak az irányadóak.

A jelen ÁSZF a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 6:77.§-ban hivatkozott általános szerződési feltételnek tekintendő, és akként kezelendő.

Az e-ingatlanügyvédek.hu általános szerződési feltételei

Az e-ingatlanügyvédek.hu általános szerződési feltételei

A megbízás létrejötte

Az ügyvédi szolgáltatás igénybevételével az Ügyfelek megbízási jogviszonyt létesítenek az Ügyvédi Társulással, illetve annak az Ügyvédi Társulás által kijelölt tagjaival. Az Ügyvédi Társulás az ügyvédi szolgáltatásokat minden esetben megbízási díj fizetése ellenében nyújtja.

Az okiratszerkesztést, ügyvédi ellenjegyzést és ingatlan-nyilvántartási ügyben történő jogi képviselet igénylő ügyekben a megbízás elvállalására telefonos, vagy e-mailes szerződéskötéssel kerül sor - azzal, hogy az ellenjegyzést megelőzően sor kerül a megbízás írásba foglalására is. 

Az Ügyvédi Társulás által ellátott további ügyvédi megbízásokra, tehát eladói tanácsadásra, új lakás vásárlásával kapcsolatos tanácsadásra, szavatossági tanácsadásra, Dokumentum asszisztens szolgáltatásra (a továbbiakban együtt: Elektronikus ügyvédi szolgáltatások)  elektronikus úton történő szerződéskötéssel is sor kerülhet, azzal, hogy ez esetben az ügyvédi szolgáltatás az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló a 2001. évi CVIII. törvény 2. § 11. pontja szerint információs társadalommal összefüggő szolgáltatásnak minősül.

Az Ügyvédi Társulás a Pmt., az Üttv. és a Magyar Ügyvédi Kamara belső szabályzatával összhangban, annak megfelelően azonosítja az Ügyfeleket.

Az ügyvédi megbízás tartalma

Az Ügyvédi Társulás a következő egyedi ügyvédi szolgáltatásokat nyújtja:

  •  ingatlan tulajdonjogának elidegenítésével, megszerzésével kapcsolatos jogi tanácsadás, okiratszerkesztés, ellenjegyzés, ingatlan-nyilvántartási ügyben történő jogi képviselet;
  • egyéb okiratszerkesztés, ellenjegyzés;
  • jogi tanácsadás;
  • egyedi ügyben jogi képviselet;
  • adótanácsadás;
  • online dokumentum asszisztens (mint jogi tanácsadásnak minősülő) szolgáltatás ingatlannal kapcsolatos okiratok vonatkozásában, amely ide kattintva érhető el és vehető igénybe.

Az Ügyvédi Társulás keretein belül ellátott ügyet az eljáró ügyvéd elsősorban az Ügyfél tényelőadásainak szem előtt tartásával látja el. Az Ügyvédi Társulás az Ügyfél által előadott tényeket teljes körűnek, pontosnak és valónak fogadja el. Amennyiben az Ügyfél az Ügyvédi Társulást hiányosan, vagy tévesen tájékoztatja, úgy az ebből eredő következményekért az Ügyvédi Társulást és az eljáró ügyvédet sem szakmai, sem anyagi felelősség nem terheli.

Az Ügyvédi Társulás köteles az Ügyfelet tevékenységéről és az ügy állásáról kívánságára, szükség esetén e nélkül is akár szóban is tájékoztatni, különösen, ha más személy igénybevétele vált szükségessé, vagy ha a felmerült új körülmények az utasítások módosítását teszik indokolttá.

Az Ügyvédi Társulás által ellátandó ügyre a megbízást az Ügyvédi Társulás nevében az Ügyvédi Társulás által kijelölt tag látja el. Az Ügyfél indokolt kérésére másik ügyvéd is kijelölhető. 

A megbízás ellátása és teljesítése során az Ügyvédi Társulás nevében az Ügyvédi Társulás által tagjai közül kijelölt egyéni ügyvéd, vagy ügyvédi iroda, valamint ennek bármely tagja és alkalmazottja jogosult eljárni. Az Ügyvédi Társulás által adott külön meghatalmazás alapján arra feljogosított személy, továbbá helyettesítési meghatalmazás alapján az Ügyvédi Társulás által szabadon megválasztott másik ügyvéd vagy ügyvédi iroda is eljárhat. Minden ilyen esetben azonban Ügyvédi Társulás által kijelölt tag úgy felel, mintha az adott cselekményt maga végezte volna.

A megbízás ellátása és teljesítése során az Üttv. 28. § (3) bekezdése szerinti kötelezettségek, illetve jogok az Ügyvédi Társulás azon tagját terheli, illetve illeti meg, akire az Ügyvédi Társulás vezetője az egyedi ügyet kiszignálta. Az Ügyvédi Társulás nevében elvállalt ügy kapcsán az Ügyfél azonosítására, átvilágítására, okiratszerkesztésre, ellenjegyzésre és jogi képviselet ellátására, valamint ennek kapcsán adatkezelésre, ügyvédi titok kezelésére az Ügyvédi Társulás menedzsmentje és az a tag jogosult, akire az adott ügy szignálásra került.

A személyes megjelenést igénylő ügyvédi szolgáltatást az Ügyvédi Társulás a mindenkori tagjainak irodájában, alirodájában, fiókirodájában, előre egyeztetett időpontban nyújtja.

Ha az Ügyvédi Társulás keretein belül ellátott tevékenység ellátásnak olyan okirat (adásvételi szerződés) ellenjegyzése is részét képezi, amelynek valamely szerződő fele (eladó, haszonélvezeti eladó) az okiratot szerkesztő ügyvédnek az adott ügy ellátására nem adott megbízást, az okiratot szerkesztő ügyvéd az okirat aláírását megelőzően írásban köteles e felet tájékoztatni arról, hogy az ellenjegyzés az okiratot szerkesztő ügyvéddel megbízási jogviszonyt nem hoz létre. Ha a szerződő fél jogi képviselővel jár el, e tájékoztatás mellőzhető.

Az ügyvédi megbízási díj

Az Ügyvédi Társulás által nyújtott ügyvédi szolgáltatásokért fizetendő mindenkor hatályos megbízási díjak és azok esedékessége szolgáltatásonként részletezve ide kattintva érhetőek el. A honlapon feltüntetett minden díj tartalmazza az általános forgalmi adót.

Az ügyvédi hivatás etikai szabályairól és elvárásairól szóló 6/2018. (III. 26.) MÜK szabályzat 10.6/B. f) alpontja értelmében az ügyvédi megbízás létrejöttekor a honlapon közzétett díjtájékoztatástól az ügyfél hátrányára nem lehet eltérni.

Amennyiben az okiratszerkesztést és ellenjegyzést igénylő ügyben a megbízás az aláírás előtt megszűnik, az ügyvéd a megállapodott megbízási díj helyett minden teljesített munkaóra után bruttó 20.000,- Ft megbízási díjra jogosult.

Az Ügyfél bármely jogi tanácsadásra előjegyzett időpontot legkésőbb az időpontot megelőző munkanapon 16 óráig mondhatja le. Amennyiben az Ügyfél az előzetesen egyeztetett időpontot legkésőbb a lefoglalt időpontot megelőző munkanapon 16 óráig nem mondja le, de a szolgáltatást sem veszi igénybe, illetőleg olyan késedelemmel jelenik meg, hogy az Ügyvédi Társulás tagja azon időpontban a szolgáltatást már nem tudja részére nyújtani (a késedelem több, mint 20 perc), úgy az Ügyfél vállalja, hogy az Ügyvédi Társulás részére 15.000,- Ft meghiúsulási kötbért fizet az Ügyvédi Társulás fizetési felhívását követő 3 munkanapon belül.

Amennyiben az Ügyfél a fizetési kötelezettségének határidőre nem tesz eleget, úgy az Ügyvédi Társulás a Polgári Törvénykönyv szerinti késedelmi kamatra válik jogosulttá.

Letétkezelés szabályai

A Magyar Ügyvédi Kamara 7/2018. (III. 26.) MÜK szabályzat 7.4. pontja értelmében az Ügyvédi Társulás köteles az általa kezelt letétek adatairól és azok változásáról nyilvántartást vezetni a letétkezelés biztonsága és a letétkezelésre vonatkozó szabályok hatékony ellenőrizhetősége érdekében. A letéti nyilvántartás az alábbi adatokat tartalmazza:

a)         a letét tárgya,

b)         a letét típusa,

c)         a letéti szerződés megkötésének, módosításának, dátuma,

d)         a letéti szerződés megszűnésére vonatkozó adatok,

e)         a letétnek őrző szervezetnél elhelyezése esetén az őrző szervezet neve és székhelye,

f)         bírói letétbe helyezés esetén ennek ténye és időpontja,

g)         a letét teljesítésével kapcsolatos adatok.

 Az Ügyvédi Társulás tájékoztatja az Ügyfeleket, hogy

a)         az illetékes területi ügyvédi kamara erre kijelölt szerve jogosult ellenőrizni a letétkezelési szabályok megtartását;

b)         az illetékes területi ügyvédi kamara felügyeli az Ügyvédi Társulás Pmt. rendelkezéseinek való megfelelését,

és az ezzel kapcsolatos ellenőrzés során sor kerülhet a jelen pontban rögzített adatok – ideértve a tényleges tulajdonos megadott adatait is –, továbbá a jelen letéti szerződéssel és ügyvédi titok Budapesti Ügyvédi Kamara általi megismerésére is.

 Az Ügyvédi Társulás tájékoztatja az Ügyfelet, hogy az Ügyvédi Társulást a letéti szerződés szerinti letétkezelés tekintetében a Pmt. 30. § (1) – (2) bekezdése, 73. § (1) bekezdés b) pontja, és 74. § (1) bekezdése értelmében ügyfél-átvilágítási (azonosítás) és az illetékes területi ügyvédi kamara felé bejelentési kötelezettség terheli.

Ügyvédi titok

Az Ügyvédi Társulás keretein belül ellátott ügyekkel kapcsolatos megbízással összefüggő minden adat ügyvédi titkot képez, amelyet a megbízás teljesítésében részt vevő minden személy - tehát minden ügyvéd és minden az Üttv. 10. § (3) és (4) bekezdése hatálya alá tartozó alkalmazott és segítő - köteles megőrizni az Üttv-ben meghatározott kivételekkel.

Az Ügyvédi Társulás keretein belül ellátott ügyekkel kapcsolatos iratokat az ellenjegyző ügyvéd főszabály szerint irodájában, alirodájában, illetve a fiókirodájában őrzi, azonban minden iratból egy-egy példányt Ügyvédi Társulás vezető tagjának székhelyén található, elzárt helyen irattárban tárol.

Az Üttv. 53. § (5) bek. értelmében az ügyvéd az általa ellenjegyzett okiratot, valamint az okirat ellenjegyzésével járó ügyben keletkezett más iratokat az ellenjegyzéstől számított tíz évig megőrzi.

 Az ügyvédi letétbe vett iratot a letéti szerződés megszűnéséig kell megőrizni. Az ügyvédi letéti szerződést annak megszűnését követő tíz évig köteles őrizni.

Elektronikus ügyvédi szolgáltatásokra vonatkozó rendelkezések

Az Ügyvédi Társulás tájékoztatja az Ügyfelet, hogy a szerződéskötés technikai lépései a következők:

  1.  Kapcsolatfelvétel az Ügyvédi Társulás munkatársával telefonos ügyfélszolgálaton (+36 1 210 79 10) vagy e-mailen (info@e-ingatlanugyvedek.hu) keresztül vagy az Ügyvédi Társulás honlapján található űrlap kitöltésével az igénybe venni kívánt szolgáltatás megjelölésével, valamint az Ügyfélre vonatkozó adatok közlésével.
  2. A kapcsolatfelvételt követően a szolgáltatással kapcsolatos tudnivalók rövid ismertetése az Ügyvédi Társulás munkatársa által, majd az ügyvédi megbízásra vonatkozó ajánlat közlése e-mail útján.
  3. Az ajánlat elfogadása telefonon vagy e-mailen keresztül.
  4. Az Ügyfél szerződési jognyilatkozata megérkezésének és Szerződés létrejöttének visszaigazolása e-mailben legkésőbb a szerződéses jognyilatkozat elküldését követő 48 órán belül, amely visszaigazolás tartalmazza a fizetési módokra vonatkozó lehetőségeket is.

Elektronikus ügyvédi szolgáltatások esetén az Ügyvédi Társulás tájékoztatja az Ügyfelet, hogy az Ügyvédi Társulással létrejövő elektronikus szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, az Ügyvédi Társulás ezen szerződéseket rögzíti és iktatja, az Ügyfél kérése esetén az Ügyfél részére egyedileg hozzáférhetővé teszi.

Elektronikus ügyvédi szolgáltatások esetén az Ügyvédi Társulás tájékoztatja az Ügyfelet, hogy az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítására a kapcsolatfelvételt követően a szolgáltatással kapcsolatos tudnivalókról adott tájékoztatás során, illetve az ügyvédi megbízásra vonatkozó ajánlatot tartalmazó e-mail (amely egyúttal tartalmazza az Ügyfél által megadott adatokat is) alapján van lehetőség, hiba észlelése esetén azok kijavítása telefonos úton vagy e-mailben kérhető. Az Ügyfél kifejezetten nyilatkozik, hogy ezen eszközöket megfelelő, hatékony és hozzáférhető technikai eszközöknek ismeri el az adatbeviteli hibák azonosítására és kijavítására.

Az Ügyvédi Társulás tájékoztatja az Ügyfelet, hogy elektronikus szerződések esetén a Szerződés nyelve magyar.

Elektronikus szerződés esetén az Ügyfél az Ügyvédi Társulás szolgáltatásnyújtásának megkezdéséig az Ügyvédi Társuláshoz intézett jognyilatkozatával állhat el a Szerződéstől.

Záró rendelkezések

Az Ügyvédi Társulás az e-ingatlanügyvédek.hu Etikai Kódexét magára nézve kötelezőnek ismeri el, amely ide kattintva érhető el.

Az Ügyvédi Társulás az e-ingatlanügyvédek.hu Panaszkezelési Szabályzatát magára nézve kötelezőnek ismeri el, amely ide kattintva érhető el.

Az Ügyvédi Társulás és a https://e-ingatlanugyvedek.hu/ honlap adatkezelési tájékoztatója ide kattintva érhető el.

A hatályos jogszabályok, így különösen a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Pmt.) és az Üttv. alapján előírt személyazonosító és adatkezelési nyilatkozatokat a Szerződés mellékletét képezően külön okiratba foglalták.

Az Ügyvédi Társulás ezúton is tájékoztatja az Ügyfelet, hogy az Ügyvédi Társulást bizonyos ügyletek esetén a Pmt. 30. § (1) – (2) bekezdése, 73. § (1) bekezdés b) pontja, és 74. § (1) bekezdése értelmében ügyfél-átvilágítási (azonosítás) és az illetékes területi ügyvédi kamara felé bejelentési kötelezettség terheli.

Az Ügyvédi Társulással ügyfél jogviszonyba nem kerülő szerződő fél az ellenjegyző ügyvédnek az okirattal összefüggő eljárási kötelezettségek teljesítéséhez szükséges képviselet ellátására meghatalmazást adhat.

A jelen ÁSZF nem szabályozott kérdésekben az Üttv. és a Ptk. rendelkezései, továbbá az eljáró ügyvéd és az Ügyfél által megállapodottak az irányadók.

Kelt Budapesten, 2024. szeptember 3. napján

Illés és Szabó Ügyvédi Társulás